Nitko ne želi akciju američke produkcije, lokalno se traže ljubavne drame i reality za cijelu obitelj

Featured image

Američkog TV programa sve je manje u svim europskim zemljama, a serije su gotovo u potpunosti nestale i preselile na neke druge kanale.  Jedan od razloga je i fragmentacija besplatne i plaćene televizije i to što su serije otišle u niše. To ne odgovara televiziji odnosno ne može zainteresirati širu publiku, kazao je Henning Tewes, predsjednik uprave RTL televizije za Hrvatsku na panelu ‘Gdje je nestao američki TV sadržaj? Budućnost televizije’.

Sudionici panela zaključili su da će se američki sadržaj na televizijama i dalje smanjivati, izuzev pojedinih uspješnih segmenata kao što je Disney. To otvara veliki prostor lokalnim produkcijama.

  • Mislite li da itko može razumijeti mentalitet ljudi ovog podneblja bolje od nas? Ne želim umanjivati ičiju vrijednost, no sva naša iskustva govore da su talentirani ljudi ovog podneblja talentiraniji od Britanaca i Nizozemaca. Prije to nije bilo tako, ali zadnjih pet godina je, kazao je Željko Mitrović, osnivač srpske Pink Media Grupe.

Beverly Hills, Santa Barbara, Dinastija…serije su uz koje smo sate proveli prikovani uz televiziju. Današnje pak američke TV serije gotovo je nemoguće vidjeti na regionalnim komercijalnim televizijama, a i ukupno vrijeme emitiranja američkih filmova značajno se smanjilo.

‘Smrt’ američkog TV sadržaja na komercijalnim televizijama počela je još prije 10 godina, kazao je Mitrović, dodavši da su ju oni na vrijeme primjetili i dočekali spremni. Vlastitom produkcijom i emitiranjem do 10 sati dnevno reality programa Zadruga, bilježe rekordne rezultate. Situaciju u Srbiji od prije 4-5 godina ilustrirao je primjerom usporedbe paralelnog emitiranja Big Brothera na jednom i filmskog maratona na drugom programu.

– Netko je u Big Brotheru prdnuo i sutradan je taj prdež imao veći značaj nego svi moji američki filmovi, slikovit je bio Mitrović.

Među uzrocima sve manje zastupljenosti američkog sadržaja vidi i ekspanziju interneta i piratstvo. Previše je akcijskih filmova dok je europska publika raspoloženija za ljubavne drame. Tu su i previsoke cijene američkih distributera koji nisu bili spremni na kompromise.

Photo: Petar Glebov/PIXSELL
  • To se pak počelo mijenjati, kazao je Pete Smith direktor Antenna Grupe dodavši da su Amerikanci postali malo fleksibilniji.

Rory Buckley, generalni menadžer Disneya za regiju, nije iznenađen komentarima kolega o nespremnosti američkih distributera za pregovore o cijenama, no podsjetio je – sadržaj je kralj ovoga posla.

– Važno je zapamtiti da je najbitnije proizvesti izvrstan sadržaj, bez obzira o čijoj se produkciji radi. Snažan sadržaj će doći do gledatelja. Mi u Disneyu trudimo se raditi upravo to, kazao je Buckley.

Ovdašnja TV industrija, istaknuo je Henning Tewes, treba braniti svoj reach i proizvoditi emisije koje oko ekrana okupljaju cijele obitelji, a i oglašivači preferiraju domaću produkciju pod uvjetom, naravno, da je riječ o kvalitetnom sadržaju.